Történet
Iskolánk története
Hogyan is kezdődött a Gyakorlóban az élet?
Az 1980-as évek közepére a középiskolákba belépő korosztályban demográfiai csúcs alakult ki, ezért a Fővárosi Tanács tizenöt középiskola alapításáról döntött. Így esett a választásuk többek között a X. kerületi Gyakorló utcára, ahol megkezdte működését egy új közgazdasági szakközépiskola. Az épületet Márton István Ybl-díjas építész tervezte, és a Hajdú Megyei Állami Építőipari Vállalat kivitelezte.
1987 szeptember 1-jén egy lelkes fiatal pedagógus- és dolgozói közösség és 6 osztály kezdte meg a munkát, Csizmadia Márta címzetes igazgatónő irányításával, mint 4 évfolyamos számviteli-gazdálkodási, külkereskedelmi ügyintéző és idegen nyelvű gép-, gyorsíró ágazatos szakképző intézmény.
2008 július 2-ától viseljük büszkén a hazai statisztika alapító atyja, Keleti Károly nevét.
Iskolánkat a folyamatos szakmai és módszertani megújulás jellemzi.
Az elmúlt évek során a jogszabályi változásokkal és a munkaerő-piaci igényekkel összhangban folyamatosan átalakítottuk iskolánk képzési szerkezetét.
2020. szeptember 1-jétől a 9. évfolyamra belépő osztályok számára
- gazdálkodás és menedzsment ágazaton pénzügyi és számviteli ügyintéző és
- közlekedés és szállítmányozás ágazaton logisztikai technikus
képzéseket indítunk.
A szakképzésről szól 2019. évi LXXX. törvény, ill. 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet szerint a technikumi nevelés-oktatási szakasz kilencediktől a tizenharmadik évfolyamig, a szakmai oktatás keretében az ágazati alapoktatással és a szakirányú oktatással párhuzamosan a közismereti kerettanterv szerinti oktatás folyik. A technikumban a szakmai oktatást nyelvi előkészítő évfolyam előzheti meg. A nyelvi előkészítő osztályt 2004 óta folyamatosan és eredményesen indítjuk.
Kidolgoztuk a NAT-tal összhangban lévő érettségi és a szakmajegyzék szerinti technikusi felkészítés, ill. a gyakorlatorientált duális szakképzés alapelveit tartalmazó Szakmai Programot.
Fejlesztő munkánk eredményeként a Szakmai Programunk megalapozza az általános műveltséget, valamint felkészít az érettségi és technikusi vizsgára, a szakirányú felsőfokú iskolai továbbtanulásra, és a szakirányú munkába állásra.
Intézményünk jellegéből adódóan is nagy hangsúlyt helyezünk a pénzügyi kultúra fejlesztésére, a korszerű ismeretek átadására.
Alapító okiratunknak megfelelően a szakmai oktatást nappali rendszerű és felnőttképzési esti formában is folytatjuk
Működési feltételek, infrastruktúra
A BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum a fővárosi szakképzés meghatározó intézménye. Az iskola területi elhelyezkedése kedvező, a Főváros egyik közlekedési csomópontjában található, megközelíthetősége Budapest minden irányából egyaránt biztosított.
Az épület jellemzői: 30 tantermével, 7 számítástechnikai termével, könyvtárával és stúdiójával a gazdasági szakemberképzés megfelelő helyszíne. A tornaterem mellett konditerem és sportpálya is biztosítja a tanulók változatos testedzését.
Kiemelkedően jó eredményeket értünk el az érettségi felkészítés és a szakmai alapozás/szakképzés terén egyaránt. Értékteremtő hagyományokat építettünk ki az iskolai programokban, ünnepélyekben. Mindig fontosnak tartottuk/tartjuk a tehetséges tanulók támogatását; egyidejűleg a lemaradó, tanulási nehézségekkel küzdő tanulók felzárkóztatását.
Az elmúlt években az iskolánkban folyó szakmai munka több alkalommal is elismerésben részesült:
- 2019-ben a Pénzügyminisztérium elismerő oklevele az iskola számára az iskolában folyó magas szintű szakmai munka, az OSZTV elért országos II. hely elismerésért.
- Kiemelt Pénziránytű Iskola cím: a Pénziránytű Alapítvány 2017-2021 között három alkalommal is elismerésben részesítette iskolánkat a pénzügyi tudatosságot támogató tevékenységéért.
- 2022. szeptember óta a Pénziránytű Alapítvány Bázisiskolája címet kaptunk. A Pénziránytű Bázisiskola Program fő célja, hogy a pénzügyi nevelés modern eszköztárát minél több diák számára elérhetővé tegye azáltal, hogy a diákok lakhelyéhez közel is lehetőséget teremt a mindennapi pénzügyi tudáshoz szükséges ismeretek elsajátítására.
Iskolánk a működése során mindig kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a törvényesség és szakszerűség mellett tanulóközpontú, humánus és kreatív legyen.