Segíthetünk?
Mentálhigiénés munkaközösség
Kedves Szülők és Diákok!
Munkaközösségünk 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy összehangolja a fejlesztőpedagógia, az iskolapszichológia és az ifjúságvédelem területén dolgozó szakemberek munkáját. Segíteni szeretnénk azoknak a diákoknak, akiknek gondjuk van a tanulással, beilleszkedési problémákkal küzdenek, nincs önbizalmuk, motiválatlanok, úgy érzik, hogy agresszívek, nem találják a helyüket, szorongási vagy otthoni problémáik vannak.
Kiket kereshetnek?
- Lugosiné Ökrös Éva: igazgatóhelyettes, nevelési vezető oeva.keletiszg(kukac)gmail.com
- Virág Krisztina: mentálhigiénés munkaközösség vezetője, viselkedéselemző, drámapedagógus, mediátor viragk.keletiszg(kukac)gmail.com
- Tóth Mónika: fejlesztőpedagógus tothm.keletiszg(kukac)gmail.com
- Szigetiné Kőhalmi Zita: fejlesztőpedagógus skz.keletiszg(kukac)gmail.com
- Szélesné Szabó Lídia: ifjúságvédelem szabol.keletiszg(kukac)gmail.com
- Orbánné Szalai Tünde: ifjúságvédelem, képességfejlesztés, tanulásmódszertan szalait.keletiszg(kukac)gmail.com
- Halminé Szénássy Ildikó: mediátor halmii.keletiszg(kukac)gmail.com
Munkánkat segítik: Bacskainé Ónodi Tímea, Gálné Fehér Margit, Hubacsek Dóra, Kiss Csilla Sára, Nagyné Orosz Csilla, Sághy Petra, Sztariné Kovács Andrea, Woẑniak-VighMariola
Munkaközösségünk feladatai:
- tanulók testi - lelki egészségének megőrzése és védelme. A mentálhigiéné szemléletmódjának központi fogalma a prevenció, amivel azt szeretnénk elérni, hogy megelőzhetőek legyenek a pszichés megbetegedések, magatartászavarok, a diák képes legyen saját életkorának megfelelően viselkedni. Könnyen be tudjon illeszkedni a társadalomba, felnőttként olyan személyiséggé váljon, aki tisztában van önmaga értékeivel és lehetőségeivel, képes felelősséget vállalni önmaga és mások iránt.
- szakvéleményes diákoknak egyéni/csoportos foglalkozás szervezése, tartása
- a fegyelmi tárgyaláson és a fegyelmi tárgyalás előtti egyeztető eljárásban való részvétel, az erőszakmentes konfliktuskezelés.
A mentálhigiéné része: az egészségnevelés, készségfejlesztés, az iskola társaslélektani helyzetének optimalizálása.
Amivel foglalkozunk:
A szakvéleménnyel rendelkező diákoknak fejlesztő foglalkozás tartása, stresszkezelés, szorongás, önismeret, döntéshozás, problémamegoldás, konfliktuskezelés, kritikus és kreatív gondolkodás, hatékony kommunikáció.
Fejlesztőpedagógia
Amit nyújtani tudunk:
Tanulók számára: akik szakértői véleménnyel rendelkeznek és/vagy szaktanár javaslataalapján
• órarendbe illesztett fejlesztő órákat tartunk – egyénileg, párban vagy kiscsoportban
Osztályfőnököknek és szaktanároknak:
• konzultációt biztosítunk nehézséggel küzdő tanulók differenciálásáról
• tájékoztatunk, segítséget nyújtunk vizsgálat- és kontrollvizsgálat kérések kapcsán
Tóth Mónika fejlesztőpedagógus:
Fejlesztőpedagógusként elsősorban a szakvéleménnyel rendelkező, BTM-es (beilleszkedés, tanulás vagy magatartás területén jelentkező nehézséggel küzdő) gyermekek számára tartok egyéni és kiscsoportos fejlesztést (cél a figyelem, a koncentráció és a memória fejlesztése, segítségnyújtás a tanulási stratégiákban és a tananyag elsajátításában). Feladatom a részképesség-zavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) gyermekek megsegítése a szakvéleményben szereplő javaslatok szerint.
Iskolapszichológia
Virág Krisztina viselkedéselemző:
Viselkedéselemzőként azokkal a diákokkal foglalkozom, akiknek viselkedési, magatartási, beilleszkedési nehézségei vannak. A fejlesztő foglalkozásokat önismereti jelleggel tartom egyénileg és kiscsoportban is.
Amiben segíteni tudok:
- tanulási nehézségek
- pályaválasztási bizonytalanságok
- szorongás, stresszkezelés
- beilleszkedési probléma
- konfliktuskezelés, problémamegoldás, döntéshozás
- kreatív gondolkodás, készségfejlesztés
- hatékony kommunikáció
Közösségfejlesztés, közösségépítés az osztályokban
Az osztályfőnökökkel együttműködve egy 5-8 hetes program kidolgozása egy, az osztály ésosztályfőnökök által meghatározott célra fókuszálva. A foglalkozások társas készségfejlesztésre irányulnak, a tapasztalati alapú tanulás módszerét alkalmazva, illetve vezetett játékos, vezetett beszélgetős foglalkozások formájában.
Mediálás
Az osztályfőnökökkel és szaktanárokkal együttműködve az osztályban lévő konfliktushelyzetek kezelésére kidolgozott módszer. A mediátor az eljárás folyamán közvetít, pártatlanul segíti a vitás feleket egy mindenki számára optimális megállapodás létrehozásában.