Segíthetünk?

Mentálhigiénés munkaközösség

Kedves Szülők és Diákok!

Munkaközösségünk 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy összehangolja a fejlesztőpedagógia, az iskolapszichológia és az ifjúságvédelem területén dolgozó szakemberek munkáját. Segíteni szeretnénk azoknak a diákoknak, akiknek gondjuk van a tanulással, beilleszkedési problémákkal küzdenek, nincs önbizalmuk, motiválatlanok, úgy érzik, hogy agresszívek, nem találják a helyüket, szorongási vagy otthoni problémáik vannak.

Kiket kereshetnek?

  • -          Lugosiné Ökrös Éva: Igazgatóhelyettes, nevelési vezető oeva.keletiszg(kukac)gmail.com
    • Virág Krisztina: Mentálhigiénés munkaközösség vezetője, viselkedéselemző, drámapedagógus, mediátor viragk.keletiszg(kukac)gmail.com
  • -      Tóth Mónika: fejlesztőpedagógus tothm.keletiszg(kukac)gmail.com
  • -          Szigetiné Kőhalmi Zita: fejlesztőpedagógus skz.keletiszg(kukac)gmail.com
  • -          Szélesné Szabó Lídia: ifjúságvédelem szabol.keletiszg(kukac)gmail.com
  • -          Orbánné Szalai Tünde: ifjúságvédelem, képességfejlesztés, tanulásmódszertan szalait.keletiszg(kukac)gmail.com
  • -          Halminé Szénássy Ildikó: mediátor halmii.keletiszg(kukac)gmail.com

Munkánkat segítik: Bacskainé Ónodi Tímea, Gálné Fehér Margit, Hubacsek Dóra, Kiss Csilla Sára, Wozniak-VighMariola

Munkaközösségünk feladatai:

-          tanulók testi - lelki egészségének megőrzése és védelme. A mentálhigiéné szemléletmódjának központi fogalma a prevenció, amivel azt szeretnénk elérni, hogy megelőzhetőek legyenek a pszichés megbetegedések, magatartászavarok, a diák képes legyen saját életkorának megfelelően viselkedni. Könnyen be tudjon illeszkedni a társadalomba, felnőttként olyan személyiséggé váljon, aki tisztában van önmaga értékeivel és lehetőségeivel, képes felelősséget vállalni önmaga és mások iránt.

-          szakvéleményes diákoknak egyéni/csoportos foglalkozás szervezése, tartása

-          a fegyelmi tárgyaláson és a fegyelmi tárgyalás előtti egyeztető eljárásban való részvétel, az erőszakmentes konfliktuskezelés.

A mentálhigiéné része: az egészségnevelés, készségfejlesztés, az iskola társaslélektani helyzetének optimalizálása.

Amivel foglalkozunk:

aszakvéleménnyel rendelkező diákoknak fejlesztő foglalkozás tartása, stresszkezelés, szorongás, önismeret, döntéshozás, problémamegoldás, konfliktuskezelés, kritikus és kreatív gondolkodás, hatékony kommunikáció.

Fejlesztőpedagógia

Amit nyújtani tudunk:

Tanulók számára: akik szakértői véleménnyel rendelkeznek és/vagy szaktanár javaslataalapján

• órarendbe illesztett fejlesztő órákat tartunk – egyénileg, párban vagy kiscsoportban

Osztályfőnököknek és szaktanároknak:

• konzultációt biztosítunk nehézséggel küzdő tanulók differenciálásáról

• tájékoztatunk, segítséget nyújtunk vizsgálat- és kontrollvizsgálat kérések kapcsán

Tóth Mónika fejlesztőpedagógus:

Fejlesztőpedagógusként elsősorban a szakvéleménnyel rendelkező, BTM-es (beilleszkedés, tanulás vagy magatartás területén jelentkező nehézséggel küzdő) gyermekek számára tartok egyéni és kiscsoportos fejlesztést (cél a figyelem, a koncentráció és a memória fejlesztése, segítségnyújtás a tanulási stratégiákban és a tananyag elsajátításában). Feladatom a részképesség-zavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) gyermekek megsegítése a szakvéleményben szereplő javaslatok szerint.

Iskolapszichológia

Virág Krisztina viselkedéselemző:

Viselkedéselemzőként azokkal a diákokkal foglalkozom, akiknek viselkedési, magatartási, beilleszkedési nehézségei vannak. A fejlesztő foglalkozásokat önismereti jelleggel tartom egyénileg és kiscsoportban is.

Amiben segíteni tudok:

- tanulási nehézségek

- pályaválasztási bizonytalanságok

- szorongás, stresszkezelés

- beilleszkedési probléma

- konfliktuskezelés, problémamegoldás, döntéshozás

- kreatív gondolkodás, készségfejlesztés

- hatékony kommunikáció

Közösségfejlesztés, közösségépítés az osztályokban

Az osztályfőnökökkel együttműködve egy 5-8 hetes program kidolgozása egy, az osztály ésosztályfőnökök által meghatározott célra fókuszálva. A foglalkozások társas készségfejlesztésre irányulnak, a tapasztalati alapú tanulás módszerét alkalmazva, illetve vezetett játékos, vezetett beszélgetős foglalkozások formájában.

Mediálás

Az osztályfőnökökkel és szaktanárokkal együttműködve az osztályban lévő konfliktushelyzetek kezelésére kidolgozott módszer. A mediátor az eljárás folyamán közvetít, pártatlanul segíti a vitás feleket egy mindenki számára optimális megállapodás létrehozásában.